BLOG

Jako student si můžete snížit daň až o 4 020 korun. To v případě, že studujete celý rok. Pokud ne, snížíte si daň o 335 korun za každý měsíc, na jehož počátku jste studentem byli. Počítá se soustavná příprava na povolání do 26 let věku, případně do 28 let v prezenčním doktorském studijním programu. Slevu si započtou studenti, kteří mají...

Rodiče si mohou jako slevu na dani uplatnit výdaje za umístění dítěte v předškolním zařízení. Nelze zahrnout platby za obědy či speciální kurzy, jde pouze o platbu za umístění.

Nemusí jít jen o rodičovskou dovolenou, ale třeba i o situace, kdy je manžel či manželka dlouhodobě bez práce nebo v domácnosti. Prostě když si za rok nevydělal víc než 68 000 korun a vy ho/ji vyživujete. Slevu nelze uplatnit na partnera, se kterým nejste oddáni, byť s ním třeba máte děti a vedete společnou domácnost.

Od roku 2015 se daňové zvýhodnění na děti počítá nově - za druhé, třetí a každé další děti je odpočet vyšší. Podmínkou k přiznání zvýhodnění je, že rodič s dítětem do 26 let žije v domácnosti a vyživuje jej. Zvýhodnění na dítě nemohou najednou uplatnit oba rodiče, během roku se však mohou vystřídat.

Zaměstnavatel strhne 15procentní daň - je to daň zálohová. Na konci roku (nebo po skončení práce) vám vystaví potvrzení o zdanitelných příjmech. Vy si pak podáte daňové přiznání a uplatníte slevy a odčitatelné položky.

Honoráře

08.07.2020

Příloha číslo 1, příjmy podle § 7.

Zaměstnavatel na DPP automaticky strhne 15procentní srážkovou daň a vy se již o nic nemusíte starat. Pokud máte zároveň příjmy od hlavního zaměstnavatele, ten vám pak může provést roční zúčtování příjmů, v němž k příjmům z DPP nepřihlíží. Vy nejste povinni podat daňové přiznání.